ELİ BALLI ÖĞRETMENLER

ELİ BALLI ÖĞRETMENLER

Ayşe bu sabah çok heyecanlıydı. Köye dün gece gelmişler ve bahçeyi henüz kontrol edememişti. Dedesi en sevdiği salatalık fidelerini on gün önce bahçeye dikmişti. Acaba fideler çiçek açtı mı diye düşünmekten uykusunu alamamış, sabahı zor etmişti.

Bu yıl ekim zamanına yetişememişlerdi. Neyse ki salatalıklar çıkmadan gelebilmişlerdi. Ayşe'nin toprağa, börtü böceğe ilgisi vardı. Hele ki arılara... Şehirde doğmuştu ama annesi balkondaki saksılara nane, taze soğan, dere otu, maydanoz dikerdi. Ayşe için onların gelişimini izlemek büyük bir keyifti. Ama yine de onun için köy bambaşkaydı. Bahar gelmiş doğa iyice canlanmıştı. Çiçek açan sebze ve meyveler vardı ve çiçek demek arı demekti. Arı demekse bal...

ELİ BALLI ÖĞRETMENLER 

Ayşe'nin hayatta yemekten en çok keyif aldığı şeylerden biri bal olabilirdi. Doğaya olan ilgisi daha ilk konuşmaya başladığı yaşlarından geliyordu. “Bu ne, neden, nasıl” soruları bitmiyordu ve onu sabırla yanıtlayan tek kişi ise dedesiydi. Dedesi hem tarım hem de arıcılık yapıyordu. Köye geldiğinde kuyruk gibi arkasında dolaşır ne yapıyorsa gözlemler ve detay detay her şeyi sorar öğrenirdi. Bu anlardan en çok hoşuna gideni ise dedesinin bal dolu petekle eve gelişiydi. Dedesi balı petekten süzerken çanağın dibine düşecek gibi kalanları yalayıp midesine indirirdi. Tabii soruları biter miydi? Asla. Ağzı doluyken bile konuşmaktan vazgeçmezdi.

-Dede arılar neden var?

-Yaşamın devamı için kızım.

-Başka böcekler var mı bize yiyecek veren?

-Yok evladım bir tek arılar. Zaten tek oldukları için de en kıymetliyi onlar veriyor. Bal şifa kaynağıdır.

ELİ BALLI ÖĞRETMENLER

Yıllar geçtikçe merak soruları yenilerini doğurur olmuştu. Artık daha da büyümüş daha farklı şeyler merak eder olmuştu...

-Dedeciğim arılar neden bu kadar önemli?

-İşte bu gerçekten cevabını aldığında üstüne düşünmen gereken bir soru kızım.

Çiçekle arı arasında, milyonlarca yıldır süregelen karşılıklı yarara dayalı bir ilişki var. Çiçeklerin çoğu arılar sayesinde tozlaşır, döllenir, tohum oluşturur ve neslini sürdürür. Arılar ise çiçekler tarafından üretilen nektar ve polenle beslenerek yaşamlarını devam ettirir. Arıların var oluş nedenleri, çiçeklerin tozlaşma ihtiyaçlarının giderilmesidir. Çiçekler rengârenk görünümleri, güzel kokuları ve nektar salgılamaları ile arıları cezbeder. Bu ilişki pek çok canlı için varlığını sürdürebilmenin yoludur. Düşün bakalım, bu sadece arılar için mi yoksa insanlar için de bize bir işaret verir mi?

-Nasıl yani, ne işareti?

-Doğada her canlı birbiriyle bir ilişki içindedir ve hepsi de birbirlerine bu konuda destektirler. Çiçeğin arıya, arının da çiçeğin olmasına ihtiyaçları vardır. Çiçek için bizim bir anlamımız yoktur ama arı onun için çok önemlidir. İşte bu yüzden de arı onun için bir anlam ifade eder.

-Peki şimdi son soru geliyor hazır mısın Ayşe?

-Hazırım dedeciğim.

-Madem arı için çiçekler önemli dedik. O zaman arılar neden o çiçekleri seçsin? Nedir bir çiçeği tercih edilebilir kılan? 

ELİ BALLI ÖĞRETMENLER

-Sanırım bunun cevabını buldum. O güzel çiçeklerin kokuları, nektarları ve rengârenk görünümleri onları albenili kılan. İnsanı da kendilerine kattıkları güzel özellikleri ilişkide aranan ve seçilen yapıyor olabilir mi?

-Çok güzel kızım. Soru soran olmaktan cevap veren olmaya geçtin. Hayata koca kovanlarla hem fayda hem güzellik sunan arılar, bizim de düşünerek birçok bilgiye ulaşmamızı sağladı bak…

Şimdi bize düşen ise minicik bedenleriyle kocaman mesafeleri algılayan bu eli dili ballı, uçan öğretmenleri modelleyerek güzel ilişkiler kurmak olmasın mı?


Neden,

Sıradışı bir ilmin,

Sıradışı keyiflerin,

Sıradışı ortamın,

Sıradışı ilişkin,

Ya da sıradışılarla ilişkilerin olsun ki?

Neden seninle ilişki kursunlar, sana değer versinler?

Sıradan bedellerle ödemede inatçı bir insanın, neden sıradışı bir yaşamı olsun ki?

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" insanın gerçek amacını amaç edinmiştir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.

"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

Yorumlar

  1. Çok anlamlı ve düşündürücü elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. İnsanın merakı doğru yerde olunca öğretmeni de çok oluyor. ;)

    YanıtlaSil
  3. Sadece bunu, çiçeklerin tercih edilmesindeki albenileri fark etmek ve kendimize uygulamak... ne büyük albeni... Sessizce salınan, hafif kokusuyla cezbeden, buradayım diye yırtınmayan ve insanın yüzünde tebessüm oluşturan o güzel hanımlar pardon çiçekler... ben de büyüyünce çiçek pardon hanım olacağım :))

    YanıtlaSil
  4. O güzel çiçeklerin kokuları, nektarları ve rengârenk görünümleri onları albenili kılan. İnsanı da kendilerine kattıkları güzel özellikleri ilişkide aranan ve seçilen yapıyor olabilir mi?

    YanıtlaSil
  5. Bakıp, görebildiğimizde öğretmen her yerde :)

    YanıtlaSil
  6. Baktığımız her yerde gerçek öğretmenleri görebilmek umuduyla..

    YanıtlaSil
  7. Soran olmaktan cevaplayan olana dönmek için iyi algılamak senin transferi yapmak bir denemek gerekiyor demek ki

    YanıtlaSil
  8. İhtiyaç görüyorsak bir anlamimiz oluyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder