YENİ HAYATIMIN İLK GÜNÜ

 

YENİ HAYATIMIN İLK GÜNÜ

Baharın ilk günleriydi. Doğa canlanıyor, kuşlar yuvalarından sabahın ilk ışıklarına doğru keyifle uçuşuyordu. Bense yeniden doğan enerjik her şeyin zıddına yorgun bir hâlde uyanmıştım. Baharla yenilenen her şeyi düşündüm ve kendi öyküme döndüm. İşte o gün geldi çattı. Acaba bir yeniden doğuş mu benimki de diye derinlere daldım. "Deriiiiin bir nefes al Aylin, güçlü ol. Mmmmhhhh ohhhhhh."  İşte bu kadar. "Unutma bu bir başarısızlık öyküsü değil."

YENİ HAYATIMIN İLK GÜNÜ

On yıllık evliliğimizi bitirmek için Kemal ile adliyedeydik sonunda. Yıllardır yürütmeye çalıştığım evliliğim Kemal’in boşanma teklifiyle bitmek üzereydi. Evlilik teklifi kadar görkemli değildi ama daha çok etkilemişti beni. Evlilik teklifi ederken onca masraf etmiş, tüm arkadaşlarımızı çağırmıştı. Ben “EVEEET” dediğim an havai fişekler patlatmışlardı. Benden boşanmak istediğini söylediğinde ise sanki aynı havai fişekler göğsümde patlıyor, kalbimi sıkıştırıyordu.

Düğünümüze 250 kişi gelmişti. Sahi o 250 kişi neredeydi acaba şu anda?

Mahkeme saatimizi beklerken ister istemez ilk günlerle şu andaki halimizi kıyaslamaya başladım.

Sevgiliyken özel bir gün olmasa dahi sırf içinden geldiği için demet demet çiçekler alan adam gitmiş, yerine bir demet maydanoz almasını söylediğimde dahi söylene söylene “Neden sen almadın da beni uğraştırıyorsun?” diyen adam gelmişti. Tabii ben de çok değişmiştim. Onunla buluşacağımız zaman süslenir, parfümler sıkar, en şık elbiselerimi giyerdim. Şimdi ise dizleri çıkmış pijamalarımla, saç baş dağılmış bir halde kapı çaldığında “Neden anahtarınla girmiyorsun eve?” diye söylenerek kapıyı açıyordum. Hele çocuk doğduktan sonra uykusuzluk ve yorgunluk hepten kendimi bırakmama sebep olmuştu.

YENİ HAYATIMIN İLK GÜNÜ

Gülmeyi ne çok severdim eskiden. Zamanla bir tebessüm bile zor gelir olmuştu.

"Heh işte yaklaşıyor. Bari şimdi gülümseyeyim" dedim içimden ve tebessümle ayağa kalktım. Tebessümüme şaşkın bir ifadeyle baktı ve çatık kaşları hemen yumuşayıp o da gülümseyerek yanıma geldi.

-Merhaba Aylin. Nasılsın?

-İyiyim sağol. Sen?

-İyi. Söylemek istediğin bir şey var mı?

-Yok. Senin?

-Yok. Hoşça kal.

-Sen de…

İşte bitmişti. Toplam konuşma süremiz 1 dakikayı bile geçmemiş arkasını dönüp gitmişti.

Yıllarca kendimi ihmal etmişliğin pişmanlığıyla şöyle bir çevreme baktım gülümseyerek. Ertelemiştim bunca yıl gülmeyi. Bunu fark ettiğimde ise artık o hatayı yapmama kararı aldım. İnsanın gülünce yüzüne bahar gelirdi.... Bir tebessümle dünyamı yeniden inşa etmeye karar vermiştim.

YENİ HAYATIMIN İLK GÜNÜ

Hayatta başımıza olumlu ya da olumsuz bir çok şey gelebilir. Önemli olan o olaylara karşı ne tepki vereceğimizdir. İyi şeylerde uçmamak, kötü şeylerde ise yere çakılmamak doğru olan. Hayat yolundayken yere emin adımlarla basmak en konforlusu. Sağlam, emin, net, canlı ve tebessümlü…

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, insanın dününden daha iyi olmasını hedefleyen bir bilgi teknolojisidir.

    İnsanın nasılsın sorusuna standart cevabıdır; "Nasıl olsun aynı." Hayat aslında sandığımızın aksine, dinamiktir ve insan bu dinamikte hep hareket halindedir. Ya ilerleriz ya da gerileriz... İleri gitmekse niyet, beni ileriye taşıyacak bilgilere ihtiyacım var. 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi insanı dününden daha iyi yapacak gerçek bilgiler verir. 

Her gerçek, heybesinde bir bedel taşır... 

İnsanların çoğu, o bedeli ödemek istemediği için gerçeği de reddeder...

Dolasıyla insan, mutlaka yüzleşeceği bedelleri büyütmüş olur...


 

 

Yorumlar

  1. Gözlerim doldu muhteşem 🙏❤️

    YanıtlaSil
  2. Çok duygulu😔

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik🌸 basit şeyler yüzümüzü

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık 🌸 çok guzel samimi bir yazı, yüreğime dokundu... Teşekkürler...🌾

    YanıtlaSil
  5. Cok etkileyici kişisel bir dönüşüm ve yeniden doğuş hikayesi. Baharın canlandırıcı ruhunu ve kişisel değişimin zorluklarını, umudu ve gücü simgeleyen bir tebessümle harmanlamış. Hayatın iniş çıkışları karşısında dirençli ve pozitif bir tutum sergilemenin önemini cok guzel vurgulanmis. Duygusal derinliği ve kendini ifade ediş biçimi gerçekten takdire şayan. 🌸

    YanıtlaSil
  6. Sağlam,emin,net,canlı,ebessümlü....💕

    YanıtlaSil
  7. Yıllar içinde evrilen benlikler,sevdiğin kişinin bir başkasına dönüştüğüne şahit olmak ve bazen bu döngüde tek başına savaşmak…
    Duygu dolu okudum kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok etkilendim, kalemine sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  9. Yaaa çok güzelll… insanın kendini fark etmesi ve olayı kendi tepkisi ile yönetebildiğini görmesi ve o huzurun göz kamaştırıcı ışığı olan tebessüm… içten ve net… kendine değer veren ve ifade ederkenki samimiyetiyle… aynı tebessümü istiyorum inşallah.

    YanıtlaSil
  10. Dokunaklı etkileyici bir yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. İnşALLAH doğru tepkileri verebilenlerden oluruz…

    YanıtlaSil
  12. İnsan koşuşturma anında ilk önce albenilerinden mi vazgeçiyor acaba? Tebessümü onun albenisiyken yoğunluğu sebebiyle onu yapmayı bırakabiliyor...

    YanıtlaSil
  13. Güzel Günler18 Nisan 2024 11:49

    hayatta arkamızda bir ışıklı tebessüm bırakmak... inşallah

    YanıtlaSil
  14. Sağlam, emin, net, canlı ve tebessümlü…
    İnşaALLAH😊
    Emeğinize sağlık, çok net ve keyifli anlatılmış👌🏻

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten, neden boşanırken kimse toplanmıyor? Neden evlenirken bukdar tantana yapılıyor, bitirken sesiz sedasız olmayı tercih ediyor? Evlenmek neden başarı? Boşanmak başarısızlık oluyor?

    YanıtlaSil
  16. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Hayatta tebessüm edebilmek hakikaten ne önemli. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  19. Bir duruş insanın hayatında neleri değiştirir…

    YanıtlaSil
  20. İnsanın gülünce yüzüne bahar gelir..

    Şuan bu öyküyü birebir yaşayan insanların olması peki…

    YanıtlaSil
  21. Kırık Kapler18 Nisan 2024 11:59

    Ne kadar samimi bir yazı😊
    Hayat bir sınav ve bu sınava acaba nasıl tepki veriyoruz 🤔

    YanıtlaSil
  22. Hayatta başımıza olumlu ya da olumsuz bir çok şey gelebilir. Önemli olan o olaylara karşı ne tepki vereceğimizdir. İşte iki cümle ile güzel bir strateji. Yazanın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Nasılda güzel bir kalem.Hepimizin hayatından bir kesit alıp koymuşsunuz buraya.Umarım hepimiz birgün farkındalığımızı artıracak bedellerimizle gerçeğe yaklaşıp gerçeği algılayabiliriz. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel bir yazı olmuş, tebessümü ve altında yatanları hatırlatan... Kaleminize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  25. Başımıza gelen her olumsuzluk bize verilen bir sınav, bizim sınava ne tepki verdiğimiz değil miydi önemli olan,o halde dimdik canlı diri tebessümlu bir şekilde hayatı yaşamak işte o zaman her şey hallolacak...

    YanıtlaSil
  26. " Önemli olan o olaylara karşı ne tepki vereceğimizdir" insanı zihninin derinliklerine götürebiliyor tek bir cümle, kendini kefiyle okutan bir yazı olmuş, emeği geçenlerin kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  27. Gülümsemek ne kadar da bir çok kapıyı açıyor ve bir çok kapıyı kapatıyor... bir gülüşün değeri ne kadar da kıymetli.. Gözlerim dolarak okudum..

    YanıtlaSil
  28. Gülümsemek her an zor ama İnşALLAH yapabilenlerden oluruz

    YanıtlaSil
  29. hayat aslında bizim verdiğimiz tepkilere göre şekil alıyor :)

    YanıtlaSil
  30. kaybettiği şeylerin acısı ve pişmanlığı ile okuyor insan. nasıl aynada tanıyamadığımız bir yüzümüz olur estetik yaptırmadığımız halde.

    YanıtlaSil
  31. O kadar anlamlı ve yakın olmuş ki elinize kalemize saglık 👍

    YanıtlaSil
  32. 👋 daha güçlü daha ümitli daha tebessümlü olmak için motive edici, etkileyici..kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  33. Bizim başarı ve de başarısızlık algımız nasıl da zanlarımızın üzerine kurulu…Emeğinize sağlık… Düşündürücü bir yazı olmuş…

    YanıtlaSil
  34. Çok güzel bir içerik olmuş gerçekten, ellerinize sağlık. Bahar geldi bugün tekrar kendimizi sorgulayacağımız bir gün olacak sanırım 🌾🌱

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize sağlık harika bir yazı 🙏🏽

    YanıtlaSil

Yorum Gönder